Bonus dag

5 juli 2022 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Na een prima nachtje in het Ibis Style hotel start onze dag. Glasgow verkennen!!   Een kleine wandeling richting Central station , brengt ons bij de halte van de hop on, hop off  bus.  Positie gekozen in het opendeel van de dubbeldekker,  Oef dat is nog best fris.   Zodra  de gelegenheid zich voordeed  zochten de meeste een plekje in het overdekte deel. Wat zijn we verrast een centrum  met schitterende gebouwen, helaas heeft de beg.gr.  vaak een upgrade :-(  gehad naar een 21 eeuw  retail look.   daarboven is echter nog veel nostalgie te  zien.   Glasgow blijkt een "free entrance" beleid te hebben voor Musea, dus maar even het  transport museum bij Clyde side   het rivieroever en het voormalige scheepswerven  gebied bezocht.  Leuk maar iets  too much voor een bliksem bezoek.   Weer op de bus gesprongen, ongeveer 8 haltes verder  bij de universiteit campus werd de koffie behoefte dominant, dus "hop off ", mooi gebied maar geen geen koffie,  via het park vonden we een koffie tentje met een aardig dakterrasje aan de rand van het park. Ook het weer was in de terras moed.   Hierna nog een stukje  van de bus route. Daarna  nog  een stuk door het centrum gewandeld. Broodjes voor de lunch en de terugvlucht ingeslagen en terug naar het hotel  de koffers oppikken en met 2 taxi's  naar de airport.  Gelukkig lijkt Glasgow airport en EasyJet de flow prima onder controle te hebben en  vertrekken we keurig volgens schema  richting Amsterdam.  Eerlijk gezegd  hadden we  er allemaal na de  ervaring met de KLM annulering  er niet al te veel vertrouwen in.  Op Schiphol  zagen we een met koffers overladen bagagehal dit deed ons vrezen dat het bemachtigen van de bagage wel eens tijdrovend kon worden. Maar die zorg bleek onnodig.  Koffers bemachtigd en dan!!! het moment van afscheid met weemoed maar reikhalzend  denkend aan het eigen bed nemen we afscheid.  Het was weer  een fantastische  belevenis, die is in de pocket.

Friends Thanks

1. Marjolijn:
    5 juli 2022
    Jullie hebben een mooie trip gemaakt en onverwachts een extra dagje kunnen vertoeven in Glasgow. Gelukkig ging de terugreis verder soepel. Dankjewel voor de inspirerende verhalen en mooie foto's.