Busje komt zo…..

24 juni 2022 - Loch Lomond East, Verenigd Koninkrijk

"We bekijken het vandaag allemaal van een andere kant" citaat van Sjir op de boot.

De koffers staan klaar, de wekker is gezet. Om 04.00 uur begint de dag. Met de trein naar Schiphol waar we elkaar ontmoeten. Wij gaan, na wat heen en weer gebel, met een rolstoel als een VIP langs de wachtrijen, de rest komt snel na ons ook aan in de wachtruimte. Dat viel na al het nieuws over de lange wachtrijen door het personeelstekort op Schiphol heel erg mee. We vliegen naar Glasgow, bekijken het allemaal vanuit de lucht en gaan naar de auto verhuur. Er staan twee auto’s voor ons klaar. Helaas heeft Andre (een van de hoofdbestuurders) zijn rijbewijs thuis gelaten. Oeff..dat levert frustratie en een hoop gedoe op. Na een dik uur bellen en regelen stappen we in een 8 persoons busje. Hehe, we gaan het land in. Peter rijdt ons op de linkerbaan naar het eerste hotel. Onderweg zien we het groene glooiende landschap met verschillende cottages. Dit herkennen we van escape to the country. We gaan naar Luss, een pittoresk plaatsje aan Loch Lomond.

We zijn wel toe aan een drankje en lopen door de dorpsstraat met huizen met typische schoorstenen naar een restaurant aan het meer. En heel mooie plek om het locale bier te proeven, caledonian, en dat bevalt heel goed. De smaak was moutig. Ter plekke wordt er een bruiloft gehouden. De mannen dragen een tradtitioneel kostuum met een kilt. We kunnen mee genieten van het aankomen van de bruid. Heel leuk om te zien. We maken een boottochtje over het meer en bekijken het allemaal vanaf het water. Het is blijkbaar de tijd om te trouwen, we tellen drie bruiden aan de waterkant. Zij en wij boffen met het weer, het is aangenaam zonnig. We leren wat over het meer: het heeft de grootste oppervlakte van de Engelse meren ( 71 km2 ). Het water is zoet en er zwemmen zalmen in en haringen die zich hebben aangepast aan het zoete water. We zien een arendsnest met een jong erop. De rest van de informatie is moeilijk te volgen. Er wordt hier een dialect gesproken dat voor ons lastig is en we praten er zelf ook dwars doorheen.

Na de tocht gezellig genoten van een Tsjechisch biertje met een hapje op een zonnig terras.

We dineren lekker in ons hotel. Twee kunnen de Haggis bonbons niet laten staan. Het is heel smaakvol. Na een kleine wandeling met een buitje op de terugweg gaan we bijkomen van deze lange dag vol onverwachtte gebeurtenissen. Het was een top dag.

1. Margreth Berkemeier:
    24 juni 2022
    Wat een leuk verslag en foto’s!
  2. Marie Balster:
    25 juni 2022
    Look great ! Have fun !
  3. Theo:
    25 juni 2022
    Heel goede start !! en natuurlijk proost !!