Cliffs of Moher

1 juli 2023 - Ennistymon, Ierland

Zaterdag 1 juli

Na een kletsnatte vrijdag ziet de zaterdag er een heel stuk aangenamer uit. Na ‘Olga’ en een goed ontbijt zijn we weer met de bus op stap gegaan naar de Cliffs of Moher. Na een klein half uurtje rijden komen we aan in het Visitors Center. We hebben hier een korte stop en we gaan door naar de cliffen bij de O’Brien’s Tower. De wind waaide daar zo ontzettend hard dat er de nodige weerstand was om vooruit te lopen, maar we werden beloond met een fantastisch en zeer spectaculair uitzicht. We verzamelen  ons weer bij het Visitors Center en besluiten de groep te verdelen.

Peter en Wilma nemen de Costal walk route naar het zuiden, de overige groepsleden zouden hen over 2 uur oppikken bij de parkeerplaats Moher Sports Field. Peter en Wilma ervaarden de wandeling als zeer indrukwekkend en enerverend waarbij zij de elementen van de harde wind moesten trotseren en respect krijgen voor de Atlantic Ocean.

Andre, Hennie, Anja, Sjir en Hilda rijden verder naar Poulnabrone Dolmen, dit is een hunebed in het hart van het kalksteenplateau in de Burren. Het graf dateert uit het Neolithicum, ergens tussen 4200 en 2900 voor Christus. Het landschap is bezaaid met ruines en prehistorische vindplaatsen, het is een indrukwekkende plaats om te bezoeken. Na een heerlijk drankje en een hapje in de buurt wordt het hoogste tijd om naar de afgesproken parkeerplaats te rijden.

We hebben de life locatie aangezet en we ontmoeten de wandelaars precies op de afgesproken locatie.

We hebben nog even gewandeld in de straatjes van Lahinch, het kleine dorpje wat we vanuit ons huisje kunnen zien liggen. Het plaatselijke strand wordt druk bezocht door kitesurfers.

Eenmaal weer thuis neemt André nog wat opnames met de drone, plotseling is er paniek en moeten André en Hennie achter de drone aan omdat deze voor een andere route kiest dan gepland. Gelukkig komt alles weer op z’n pootjes terecht, de opnames zijn gelukt😀.

We sluiten de dag af met een borrel en een heerlijk avondmaal met hamburgers en frietjes, de chef koks vandaag zijn Anja en Sjir.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Greet Colijn Kiers:
    2 juli 2023
    Spectaculaire uitzichten en zoveel geschiedenis .
    Erg fijn om te lezen .
    groetjes uit Almere -Buiten
  2. Cornelien:
    2 juli 2023
    Dat achter die drone aan had ik wel bij willen wezen....🤭Mooie kliffen!
  3. Hennie:
    2 juli 2023
    Dat was wel even spannend ja. Op gekneusde vleugeltjes na geen schade opgelopen. En ja die kliffen zijn prachtig. We waren blij dat we ze konden zien.
  4. José Koevoets:
    2 juli 2023
    Fraaie plaatjes van deze mooie kliffen!
  5. Loes:
    2 juli 2023
    Wat een prachtige foto's! Wat een geweld als de golven tegen de rotswand uiteenslaan!
    En...ja, dàt had ik ook wel willen zien...André en Hennie rennend achter de drone aan! 😂