Ons bezoek aan Dublin

8 juli 2023 - Dublin, Ierland

Vrijdag staat Dublin op het programma. We rijden op ons gemak richting het centrum van de stad waar het fietsverhuur bedrijf zit. We proberen enkele parkeergarages, maar deze garages zijn steeds 2 cm te laag voor onze bus. De 3e garage lukt wel😃

Bij aankomst staat er een hele rij fietsen voor ons klaar. De zadels worden op de juiste hoogte gezet en we kunnen gaan! Onze groep bestaat verder nog uit 4 fietsers uit Nijmegen, een vader en een dochter en onze gids Laura. We zetten allemaal de helm op en een fel gekleurde gele sjerp. We gaan op pad, links fietsen valt reuze mee, Dublin is een fietsvriendelijke stad, in 2,5 uur fietsen we van het historische centrum naar een modern Dublin en weer terug naar de binnenstad. Laura stopt op heel veel plaatsen en vertelt ons erg veel wetenswaardigheden over de stad, en de indrukwekkende geschiedenis van Ierland.

Na het inleveren van de fietsen wandelen we nog wat door de stad en we ploffen neer op het terras van het restaurant Darwin’s voor een drankje. We hebben een leuk gesprek met de eigenaar over Ierland en Nederland.

Rond 6 uur rijden we verder naar Johnny Fox’s club even ten zuiden van Dublin, de hoogste pub van Ierland, de pub bestaat al sinds 1798 en is bekend om zijn traditionele Ierse folklore dans, muziek en zijn eten. Onze tafelgenoten komen uit Brazilie, en Canada en Zuid-Afrika. Er was een leuke interactie tussen de muziekanten, dansers en het internationale publiek. We hebben een geweldige avond en we arriveerden pas in de kleine uurtjes weer op onze locatie. Wat een geweldige dag was dit!!

Inmiddels rijden we richting de boot, we willen onderweg nog even uitstappen bij het NP Wicklow  Mountains voor een korte wandeling.

1. Greet Colijn Kiers:
    8 juli 2023
    Wat leuk dat je onderweg in een pub uit allerlei landen mensen ontmoet die ook in een uitgelaten stemming zijn 🥳🥳😬😂 ,nog een goede terugreis en veel plezier 🆗
    Groetjes uit Almere Buiten
  2. Hilda:
    Dankjewel Greet!
  3. Theo:
    8 juli 2023
    Geweldige finale !! nu nog lekker dobberen en bijkomen van alles
    groeten uit tropisch Osdorp