Macgyver en de paardenraces

6 juli 2023 - Clongiffen, Ierland

In de ochtend gaan Sjir en Peter op jacht naar een nieuwe buitenspiegel. Bij de derde zaak was het raak en kon het macgyveren van start gaan. De beheerder Nick heeft ook een soort garage die bussen ombouwt naar food frucks en stelt zijn gereedschap ter beschikking. Tussen alle spullen vonden onze mannen een metalen buisje van precies de goede breedte wat ter plekke op de goede lengte werd gezaagd. Met een rubberen hoesje en wat schroeven werd de spiegel gemonteerd door ons klusteam. Zij waren blij en wij zijn trots op ze.

In de tussentijd heeft de rest een wandeling over het terrein gemaakt en jeux de boules gespeeld. Bij gebrek aan een klein balletje werd een cherrytomaatje ingezet.

Na een stevig bordje bami gaan we eind van de middag op reis naar Bellestown voor de paardenraces. Bij aankomst zien we op het gras bij de parkeerplaatsen al de eerste bookmakers staan. Je kunt gokken op wie er wint of wie bij de eerste drie zitten. We zetten zonder enige kennis wat geld in en gaan naar binnen, naar het terrein van de renbaan. Binnen is er de renbaan, een plek waar de paarden warm lopen, een plek voor de winnaars, twee sta tribunes, een pleintje vol book makers, wat drinkgelegenheden en een plek waar de jocky's gewogen worden. De race wordt op grote schermen weergegeven. De eerste race is spannend en nummer 13 wint, Yes, de eerste winst direct te pakken ! Het gokken maakt de races extra spannend en doet ons hart wat sneller kloppen. Na 4 races is het feest voorbij. We rijden, met een hele leuke ervaring rijker, terug naar ons koetshuis en kijken samen nog wat Wimbledon.

1. Greet Colijn Kiers:
    Wat een belevenissen 😬
    Leuk om de reisverslagen te lezen .
    Groetjes uit Almere
  2. Hennie:
    6 juli 2023
    Groetjes en dikke knuffel van Sjir
  3. Greet Colijn Kiers:
    Hihi dankjewel lieverd