Nostalgie

25 juni 2022 - Luss, Verenigd Koninkrijk

Onze 2e reisdag begon met een Engels of een continentaal ontbijt. Koffers inladen, plekje in de auto veroveren en rond een uurtje of 9 gingen we op pad! Voorin zat Peter achter het stuur, Andre als navigator ernaast, op rij 2 was het nog best hard werken; de reizigers aan de zijkant waren druk met al het moois aan weerszijde te fotograferen. Hennie zat in het midden en was haar action cam aan het uitproberen. Eerst op het dak, later op de motorkap en als laatste toch maar weer op het dak. Rij 3 kon lekker relaxen…..

Ondertussen had Andre de spotify aangesloten en ons thema van vandaag werd vanwege de jaren 80 muziek al snel nostalgie. De herinneringen die we met elkaar al zo’n 30 jaar mogen delen, het feit dat we sommige dingen ook niet meer kunnen doen of het feit dat het maar beter is om sommige dingen te laten.

AfIjn, dat was de nostalgie, nu maar snel over naar al die schitterende uitzichten, het leuke stadje, de wandeling door de kloof naar waterval, kortom deze dag is weer omgevlogen.

Na 3 kwartier rijden kwamen we aan in Inverary, we hebben Inverary Castle alleen aan de buitenkant bekeken, vervolgens zijn we door het pittoreske plaatsje gelopen en bij deze heerlijke koffie en thee gedronken. Nadat we bij de supermarkt lunchinkopen gedaan hadden gingen we weer op pad. We reden langs Loch Awe door naar een zeearm, we vonden een stekkie voor de lunch en daarna reden naar het Visitors center van Ben Nevis, dit is de hoogste berg van Schotland. Ondertussen was Sjir achter het stuur gekropen en ook hij moest weer even wennen aan het linksrijden.

Vanuit het Visitor center konden we een prachtige wandeling maken door een kloof naar de watervallen. Het was een erg leuke wandeling, Hennie bleef bij de watervallen wachten, derest liep terug en we pikte Hennie later met de auto op.

We werden hartelijk welkom geheten door de gastvrouw van de B&B in de buurt van de Ben Nevis, de kamers waren geweldig groot. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een restaurant in de buurt.

Het rijden met z’n zevenen in een busje is ontzettend gezellig! De combinatie, de navigator Andre en de bestuurders rijdt erg prettig en relaxt en de sfeer in het busje is super gezellig met een hoog gehalte voor humor. Het weer op dag 2 was ook erg goed; in de ochtend was er wel een bui, maar de rest van de dag was redelijk droog, zonnig en er waren luchten met prachtige wolken partijen.

Kort om, dag 2 kon niet meer stuk

1. Margreth Berkemeier:
    26 juni 2022
    Ik reis weer een beetje met jullie mee
  2. Hennie:
    26 juni 2022
    Super leuk dat je zo meeleeft Mar!
    Groetjes Hilda
  3. Ellen:
    27 juni 2022
    Leuk hoor, lekker genieten :)