Een reisdag naar Clifden

2 juli 2023 - Clifden, Ierland

Wij mogen tot in de middag in het vakantiehuis blijven, dus doen wij (Peter, Wilma,Hilda,Hennie en Andre) nog een lesje van Olga en Duco (Nederland in beweging). Hierna gaan de lijven onder de douche en worden gevuld met weer een veel te groot ontbijt ! Hierna volgt de koffie/cappuccino met een gisteren aangeschafte appeltaart (ik hoop dat de boot terug naar Frankrijk het extra gewicht gaat houden!)

De groep pakt alle spullen in en vult met een vanzelfsprekende eenvoud de bus, zodatwij toch rond elf uur kunnen vertrekken naar Galway. Een rit van anderhalf uur en mooie tussenstop van de in totaal twee uur en drie kwartier durende trip naar Clifden.

In Galway parkeren wij de auto en doen een wandeling door het oude centrum van het stadje (80.000 inwoners). Het is een levendig, gezellig centrum, maar wij raken niet echt onder de indruk van de gebouwen. Wel is er een basketbalwedstrijd gaande op een half veld waar drie tegen drie gespeeld wordt. Na een aangename lunch rijden wij door naar Clifden. De weg geeft prachtige uitzichten op verschillende meren en bergen er tussen. We genieten van dit mooie stukje Ierland. In Clifden aan gekomen wordt Hilda om 16:15 uur opgebeld door de eigenaar van het vakantiehuis met de vraag of wij al in de buurt waren, hij ging als "loods" fungeren omdat het huis moeilijk te vinden zou zijn. Hij reed achter ons aan en gaf Hilda (soms wat laat) aanwijzingen om links of rechts te gaan. Aangekomen kon je voor de woning een riviertje met bijbehorende waterval bewonderen. Een prachtig begin voor ons in Clifden 😉