De steencirkel van Uragh en Killarney National Park

27 juni 2023 - Killarney, Ierland

Wij beginnen de ochtend goed om 8:30 uur met Nederland in beweging. Olga en Duco zetten ons ongedouchet een kwartiertje aan het werk waarna wij een ruim ontbijt naar binnen werken.

Rond elf uur rijden wij met z’n zessen (Hennie blijft "thuis" om te herstellen van de drukke reisdagen) naar Uragh stone circle gelegen bij de "ring of Beara". Aangekomen blijkt de steen cirkel niet zo indrukwekkend, maar de omgeving is fantastisch gelegen aan de Kenmare Bay dus maken wij hier een wandeling in de motregen.

Peter rijdt om de baai alwaar de "ring of Kerry" ligt, hier zoeken wij naar een plek met uitzicht over de Atlantische oceaan, maar de weg gaat veelal langs hoge hagen die het uitzicht beperken. Uiteindelijk komen wij aan bij een hotel met uitzicht over de Kenmare Bay (aan de Atlantische oceaan) waar wij onszelf trakteren op koffie/thee met een bord met heerlijke scones (met boter,slagroom en aardbeienjam).

De weg terug naar "ons" huisje gaat door Killarney National Park alwaar de uitzichten, ondanks het miezerige weer, steeds mooier worden. Hier stoppen wij op een plek genaamd "ladies view", hier staan reeds een aantal bussen op de kleine parkeerplaats. Uitgestapt zien wij waarom.........een prachtig vergezicht over landschap en meren. Hier blijven wij een half uurtje waarna wij weer richting Hennie gaan. In Killarney aangekomen kopen wij nog een aantal flessen water want het water uit de kraan is in Ierland gechloreerd en dat proeft voor ons toch niet prettig.

In het ruime huis waar wij verblijven kijken wij naar de wedstrijd van jong oranje tegen Georgië die helaas met 1-1  besloten wordt, waarna er weer een heerlijke maaltijd op tafel wordt gezet.

1. José Koevoets:
    27 juni 2023
    Zijn jullie nog bij Charlie Chaplin op bezoek geweest? Dat was in Kinsdale.
  2. José:
    27 juni 2023
    Ik vergis mij: dat is niet Kinsdale, maar Watervilla aan de kust. De Chaplin familie bracht daar altijd de zomers door.
  3. Hilda:
    28 juni 2023
    Nee daar zijn wij (nog) niet geweest. Vandaag gaan we naar het NP bij Killarney en morgen gaan we verder.