Trainen, trainen, trainen…..

29 juni 2022 - Perth and Kinross, Verenigd Koninkrijk

In ruim 30 jaar vriendschap deelden en delen we heel veel lief en ook flink wat leed. Dat smeedt een kostbare band die we koesteren.
Die band onderhouden we ook met veel trainingsuren. Behoorlijk wat weekendjes hebben we gespendeerd aan intensieve trainingen: opvoeren suikertolerantie (met taart en koekjes), verhogen alcoholtolerantie (veel, veel wijn en bier), versnellen calorie-inname (vooral veel en vaak eten), onderhouden conditie (beetje tennis, wandelen), verminderen slaapbehoefte (vaak laat naar bed), etc. etc.

In deze trainingsweek proberen we daar allerlei extra vaardigheden aan toe te voegen: verbetering rijtechnieken (links rijden, smalle one-lane-traffic-roads rijden), vergroten regentolerantie en tegen-de-wind-in-de-berg-oplopen, snel-verplaatsen-in-1-busje-techniek, etc.

Wat we nog niet goed onder de knie blijken te hebben is de voor-sluitingstijd-boodschappen-doen-techniek en de met 7-op-3m2-borrelen-en-de-dag-doornemen-strategie. Maar we zijn doorzetters en het gaat ons lukken.
Overigens merken we dat de vele trainingsuren steeds meer nodig zijn. De jaren gaan kennelijk tellen! Gelukkig nemen we dit team bloedserieus; we gaan zelfs zover dat we pacemakers, nieuwe heupen, allerlei pilletjes en middeltjes, massages en duw- en trekpartijen uitproberen om maar in shape te blijven. So far, so good. Het lukt allemaal best aardig en de tips en trucs vliegen regelmatig over tafel.

Vandaag een vermoeiende reisdag; van de ene kant van Scotland (Isle of Skye) dwars over naar de andere kant (Cairngorms National Park). Opnieuw langs geweldige vergezichten, groene heuvels en bijna-bergen, rivieren en beken met watervallen en stroomversnellingen. Het is echt prachtig. Het weer is nog steeds verrassend; om het half uur wisselt het. Van regen naar regenboog naar zon en wind en weer door naar regen!

Het was een bijzondere dag met de stichting.
Een zware trainingsaanpak, afgesloten met een diner in het enige hotel-restaurant in de buurt (de supermarkt was immers al gesloten) en een verstandige duik in de hot tub bij onze nieuwe slaapplek!

We zijn benieuwd wat morgen ons weer brengt!

NavigatietrainingMet 7 in 1 busjeUitwaai-trainingUitwaai-trainingLunch-training…..Zware trainingsdag afsluiten in de hot tub

1. Margreth Berkemeier:
    30 juni 2022
    Jullie blijven een geweldig team!
  2. Ellen:
    30 juni 2022
    Heerlijk, die hottub!
  3. Ed:
    3 juli 2022
    Doorzetters, bewondering voor jullie allemaal.