Van kasteel naar vuurtoren naar watervallen

29 juni 2022 - Spean Bridge, Verenigd Koninkrijk

Na het ontbijt stappen wij om 9:30 uur de auto in voor een nieuw avontuur.

Een trip van een half uurtje naar Dunvegan Castle. De weg is vaak een enkele baan waarna om de 2 a 3 honderd meter een "passing lane" bereikt wordt, bij bochten in de weg of hoogte verschillen is het af en toe zweten geblazen.... Peter meld ons aan als seniorenclubje (60+), wat geaccepteerd wordt. Na een korte wandeling door de tuin bestreden wij het kasteel alwaar alle vrijgegeven kamers bezocht worden en een video bekeken wordt van de heer des huizes over de historie van de voormalige bewoners van het kasteel. Hierna bezoeken wij het prachtige tuin complex met een enorme hoeveelheid bomen en planten. Ook wordt in de tuin een boottocht naar zeehonden aangeboden, de zeehonden zijn ook vanaf het land te zien dus laten wij het bootje links liggen.

Na een heerlijke "lunch" (een sterke bak koffie/thee met een groot stuk gebak) rijden wij, over een zelfde dunne weg, naar Neist point. Hier is een prachtig uitzicht aan de kust met enorme hoogte verschillen, achter de klif ligt een vuurtoren verscholen. Tijdens de wandeling doet de wind z'n best om je van het pad af te blazen en zorgt er voor dat de miezerige regen toch hard aanvoeld.

Nu gaat Hilda (de derde bestuurder van vandaag) ons naar Fairy pools bij Glenbrittle brengen, een uurtje rijden over hetzelfde B-weggetje. De Fairy pools is een gebied waar vele watervallen verspreid over een uitgestrekt gebied te zien zijn. Alweer doet de wind en de miezerige regen zijn werk en maken wij er een korte wandeling van.

De tijd vliegt voorbij, het is alweer tegen zessen als wij op zoek gaan naar een restaurant. De navigatie wordt gezet op een aanbevolen restaurant.......helaas is daar aangekomen (op een dinsdagavond) geen plekje meer vrij en moet de auto nog twintig minuten rijden om ons naar Portree (een stadje aan de kust) te brengen. Hier heb je vele restaurants, maar hebben ook allemaal geen plek voor ons..... uiteindelijk werd de laatste mogelijkheid een Indiaas restaurant onze redding en werd werkelijk heerlijk voedsel geserveerd en afgesloten met de meest belabberde koffie/cappuccino die een mens kan maken.

20:45 uur zijn wij na een lange dag  terug bij "onze" huisjes en sluiten de dag af met een wijntje/whisky-tje terwijl wij naar Serena Williams (wimbledon) kijken.

Weer een topdag voorbij

1. Margreth Berkemeier:
    29 juni 2022
    Hartstikke leuk om ook deze dag weer te lezen
  2. Theo:
    29 juni 2022
    Heel goed om met jullie mee te genieten ( lekker whisky-tje ! )
  3. Hennie:
    2 juli 2022
    Gezellig dat je meegeniet, we doen ons best
  4. Ellen:
    30 juni 2022
    Klink goed allemaal! En mega afzien, al die avondjes uiteten ;).
  5. Hennie:
    2 juli 2022
    Ja, echt een flinke training en dat noemen ze dan vakantie...