Pechvogels? Welnee!

27 juni 2022 - Glengrasco, Verenigd Koninkrijk

Bijtijds op want we moesten op tijd bij de boot zijn voor onze tour richting de papegaaiduikers. We keken er naar uit.
Schotland zou echter Schotland niet zijn als het weer voorspelbaar en stabiel zou zijn. De boottocht werd dus nog voor ons ontbijt afgeblazen: het waaide te hard en de voorspellingen te ongunstig!
Een aantal van ons had ‘s morgens vroeg de donkere luchten al gezien en de wind horen gieren om onze pods en was stiekem een beetje opgelucht. De pillen tegen zeeziekte waren niet meer nodig…

Toch vol goede moed om 09.30 uur in het busje gestapt; weer of geen weer, Isle of Skye heeft immers nog veel meer te bieden dan papegaaiduikers. En van pechvogels veranderden we gaandeweg de ochtend in lucky basterds. Het weer klaarde (alweer) op en we bleven ons vergapen aan de prachtige natuur en andere bijzondere cadeautjes.

Een schaapherder die zijn kudde over de weg verplaatste, zeldzame (150 miljoen jaar oude) pootafdrukken van dinosaurussen, een waterval die in zee stort en een uitdagende wandeling naar the Storr (zie de foto’s).

Het weer hier op de Isle of Skye is grillig en verrassend. Het is op dit moment niet echt warm (14/15 graden) maar de goden zijn ons beslist gunstig gezind. We tellen vele momenten per dag onze zegeningen!

Dan maar op de foto!

Schapen moet je hoeden…Ff verplaatsen met zijn allenPootafdruk DinosaurusWaterval in zee: Kilt rock & mealt fallsUitzichten zijn prachtigThe Storr - (bijna) regenThe Storr; een uurtje later……

1. Margreth Berkemeier:
    28 juni 2022
    Wat is het toch een prachtig land
  2. Ed:
    28 juni 2022
    Schitteren verhaal, met een positieve inslag.
  3. Hennie:
    2 juli 2022
    Leuk dat je ons volgten het waardeert. We doen ons best
  4. Marjolijn:
    28 juni 2022
    Hoi Hilda, Sjir en reisgenoten, wat hebben jullie weer een mooie trip uitgekozen. Prachtige foto's en amusante verhalen. Wat grappig die kabouter huisjes :). Hoe smaakt de whisky? Hebben ze daar ook wat zoetere varianten? Geniet er maar lekker van . CHEERS!!